Oil Paintings:  Landscape

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Rovinj (1978)  (80x60cm)

Siena  (1987) (80x80cm)

Vernazza, (1995)  (80x60cm)

Bedizzano (1995)  (80x60cm)

       

Rovinj, narrow street (1977) (80x60cm)

Santorin  Ia 1 (1991) (80x60cm)

Santorin 2 (1991)  (80x60cm)

House in a quarry, Aix du Provence (1982)

       
Oil paintings from Atzelsberg/Franken
Spring (1979) Hedgerow in autumn (1980) Piece of wood (1981) Rocks in snow (1979)
 
Einige meiner Ölbilder entstehen im Atelier, meistens nach meinen Aquarellen als Vorstudien. Oder aber aus der Fantasie aus der tatsächlich erlebten Landschaft heraus wie hier zum Beispiel "Siena" und "Vernazza": Ich bin wie ein Vogel, der still über dem Ort schwebt und herunter blickt. Ich deute charakteristische Strukturen an und überlasse es dem Betrachter mitzufliegen.... Gern setze ich - gegen Ende des Malens - mit breitem Pinsel in einem Strich quadratische, 1 bis 1.5 cm große Farbflächen an verschiedenen Stellen ins Bild. Deren Farbe wird nicht völlig vom Lokale bestimmt, viel mehr dagegen von meinem Streben nach Ausgewogenheit und Harmonie. Dadurch legt sich eine Art Netz über das ursprüngliche, vom Motiv bestimmte Bild und verknüpft von mir als disparat empfundene Teile miteinander.

Some of my oil paintings are created in my workshop, often I use my water.coloured drawings as pre-drawings. Or I peruse my imagination inspired  from a landscape I really experienced, such as , for example, in "Sienna" and "Vernazza" shown above. I am like a bird  hovering motionlessly over a  location and looking down. I interpret characteristic structures and leave it to the viewer to accompany me on my flight . . . I like to set squares  1 to 1.5 cm sized colour fields in various places on my picture towards the end of my painting process - using a broad brush in one go. Their colour is not totally determined by the locality, it rather represents my ambition for balance and harmony. This way, a kind of net structure is laid over my original picture  which is determined by the motif and links parts of it which I otherwise regard as disparate.